איך להמתין לרכב הגרר

במצבים בהם אנו נזקקים לשירותי גרר, אם בשל תקר בצמיג, תאונת דרכים או בעיה מכאנית ברכב. מומלצים מספר צעדים אותם כדאי לנקוט מיד לאחר שהתקשרנו להזמנת שירות הגרר. אילו הם צעדים שנועדו לשמור על בטיחותנו האישית כמו גם בטיחות הרכב.

מקם את הרכב בצד הדרך

הזז את הרכב למיקום הרחוק ביותר מתנועת הרכבים שעל הכביש והכי רחוק שניתן אל עומק השוליים וזאת אם עדיין ניתן לנהוג את הרכב בצורה בטיחותית. פעולת זו של הרחקת הרכב מהכביש הפעיל תבטיח כי נהגים אחרים לא יפגעו חלילה ברכבך ובנוסף תבטיח כי לכשיגיע נהג רכב הגרר, יהיה לו מספיק מקום למקם את רכב הגרר בסמוך לרכבך ולחבר את כבל הגרירה בבטחה.

הדלק אורות חרום

בזמן ההמתנה לרכב הגרר ולאחר שהזזת את הרכב לשולי הכביש, הדלק את אורות החרום. הכפתור או המתג של אורות החרום ממוקמים בדרך כלל על ציר ההגה או בסמוך לשעון המכוונים. אורות החרום המהבהבים יאותתו לנהגים האחרים כי רכבך תקוע ומנוטרל מנסיעה ויעזור להם לזהות אותך בצידי הדרך, במיוחד אם מדובר בשעות החשכה.

מקם משולשי החזרת אור בסמוך לרכבך

השתמש במשולשי החזרת האור שברכב או לחליפין קונוסי הזהרה מערכת חרום שברשותך והצב אותם בסביבת הרכב כדי לתחום שטח סטרילי מתנועה גדול יותר מסביב לרכב. אם יש ברשותך יותר ממשולש אחד, רצוי יהיה למקם אחד מאחורי הרכב, אחד בחזית הרכב ואחד נוסף לצידו. פעולה זו תבטיח עוד יותר את נראות רכבך ע"י נהגים אחרים בכביש בעודך ממתין לרכב הגרר.

הכן וארגן את חפצך האישיים

ארגן כל חפץ אישי או אביזר אחר שהייתה מעוניין שלא יישאר ברכב במידה ותצטרך לעזוב אותו לאחר הגרירה. רצוי כי חפצים אלו יכללו דברים בעלי ערך כספי או אחר ואת מסמכי הביטוח והרכב במידה והם מאוחסנים בתא הכפפות. ארגן את הכל באופן שיאפשר לך לעזוב את הרכב ללא עיכובים מיותרים כשברשותך כל החפצים שאתה צריך.

השאר ברכב

לאחר שנקטת הכל הצעדים המומלצים מחוץ לרכב, היה עדיף אם ההמתנה לרכב הגרר תעשה בעודך יושב בתוך הרכב. ציות להמלצה זו יבטיח למעשה את ביטחונך האישי אל מול הרכבים החולפים.

נהג בזהירות אם מתקרבים אליך

נקוט משנה זהירות אם נהגים אחרים מתקרבים או פונים אליך. נעל את דלתות הרכב ופתח את החלון כמה סנטימנטים בלבד ולא את כולו כדי לדבר איתם. בשום פנים אל תנטוש את הרכב לטובת טרמפ שהוצע לך, השאר עם הרכב עד להגעתו של רכב הגרר.

בקש להזדהות

במידה והזמנת שירות הגרר נעשתה אל מול גורם שלישי כמו חברת הביטוח או גוף מרכזי אחר, תמיד יהיה מומלץ לבקש מהם את שמו של הנהג שהוזנק אלכם או את מספר רכב הגרר. מידע זה יעזור לך לזהות האם רכב הגרר שהגיעה אליך אכן לגיטימי וכי הנהג המזדהה אכן מי שהוא טוען שהוא. רצוי כי פעולת זיהוי זו תעשה לפני יציאתך מהרכב לרכב הגרר שהגיעה.

מאמרים בנושא:

הובלה בקירור

הובלה בקירור יכולה להתבצע החל מטנדר אשר מולבש עליו ארגז וכלה במשאיות גדולות אשר יכולות להוביל עשרות אלפי ק"ג של מזון, ויכולה להגיע עד למינוס

לחצו כאן לקריאה »

עסקים באתר