הובלת חומרים מסוכנים

מה הם חומרים מסוכנים? מה הם תחומי האחריות של הנוגעים בדבר? משגרים (יצרנים, יבואנים, מפיצים) אחראיים על: מעמיסים אחראיים על: נהגים ומובילים אחראיים על: מעסיקים אחראיים על: כל העובדים המעורבים אחראיים על:

מה הם חומרים מסוכנים?

ברשימת החומרים המסוכנים להובלה יבשתית יכללו חומרים ותכולות בעלי תכונות של נפיצות, התלקחות, רעילות, נגיעות זיהומית (כולל נגיפים ותרביות ממעבדות רפואיות), חומרים מאכלים או מסוכנות כלשהי לסביבה. בהגדרה זו יש לכלול גם מכולות ואריזות שהכילו בעבר חומרים מסוכנים. את רשימת החומרים המלאה, הכוללת את כל הקלסיפיקציות של חומרים מסוכנים, ניתן למצוא במסמך בשם: "המלצות להובלת חומרים מסוכנים" שהתפרסם והופץ ע"י האומות המאוחדות (UN) ומתעדכן מדי פעם.

מה הם תחומי האחריות של הנוגעים בדבר?

כל הגורמים המעורבים בהובלת חומרים מסוכנים חייבים לציית לחוק ולרגולציות הקשורות להובלות רגישות אילו. תחומי האחריות מסווגים בהתאם לתפקיד אותו ממלא הגורם הקשור להובלה.

משגרים (יצרנים, יבואנים, מפיצים) אחראיים על:

אריזה, תיוג וסימון אריזות המכילות חומרים מסוכנים לשינוע.הנפקת דוקומנטציה ומסמכים על החומרים לשינוע.פרסום והנפקת מידע על דרכי פעולה ותגובה למקרי חרום.

מעמיסים אחראיים על:

בדיקת האריזה והתוויות.הכנת תוכנית העמסה למכולה או רכב ההובלה.הפרדה בין חומרים מסוכנים שאסורה סמיכותם האחד לשני.ביצוע הוראות מיוחדות להעמסה המצוינים בדוקומנטציה הנלווית.סימון רכב ההובלה במדבקות ופלקטים בהתאם לחומר המשונע.קשירה ואבטחת האריזות בתוך המכולה או רכב ההובלה.השתתפות בימי עיון, קורסים והדרכות בנושא הובלת חומרים מסוכנים.

נהגים ומובילים אחראיים על:

סימון הרכב בשלטים ומדבקות אזהרה וסכנה.נשיאת הדוקומנטציה והמסמכים של החומרים המסוכנים איתם בתא הנהג.הצגת המסמכים לשוטרים ואנשי שירותי החרום.עדכון רשימת הכמויות המובלות במידת הצורך.אבטחת המטען. ציות למוגבלות בחניה.ציות לחוקי התנועה והבטיחות בדרכים.נשיאת ההוראות לשעת חרום המסופקים עם המטען.מעבר הכשרה בהתאם למטען שהם מובילים.

מעסיקים אחראיים על:

כל העובדים המעורבים בהובלה מצייתים לחוקי הובלת חומרים מסוכנים.

כל העובדים המעורבים אחראיים על:

בטיחות השינוע של החומרים המסוכנים בהתאם לחוק.

עצירת ההובלה או השינוע במקרה שהאריזה דולפת.

העברת הדוקומנטציה והמסמכים לגורם הבא אחריהם בהובלה.

כל גורם או עובד בשרשרת השינוע של חומרים מסוכנים רשאי לבקש כי אריזת המטען תפתח כדי לראות איזה חומר מסוכן היא מכילה, או לחליפין רשאי אותו גורם או עובד בהובלת חומרים מסוכנים לסרב לטפל או להוביל את אותו מטען

באדיבות: לופו שירותי קצין בטיחות בתעבורה

מאמרים בנושא:

מאמרים

הובלה בקירור

הובלה בקירור שירותי הובלת מוצרים בקירור מאפשר לבעלי עסקים רבים וגם לאנשים פרטיים לשנע מוצרי מזון ברמת הטמפרטורה המתאימה לסוג המזון, בין אם מדובר על

לחצו כאן לקריאה »

עסקים באתר