הרמת פלטות עץ בוואקום

האם בכלל אפשרית הרמת פלטות עץ בוואקום?

יתרונות וחסרונות של ידית ואקום גרבו להרמת פלטות עץ בוואקום

הרמת פלטות עץ בוואקום בעזרת ידית גרבו תורמת ישירות הן לנוחות בעבודה והן ליעילות כאשר יש צורך לשנע, לאחסן ו/או להתקין פלטות עץ גדולות.

כיום נעשה שימוש נרחב בידית ואקום חשמלית בעת עבודות התקנה והנפה של פלטות עץ גופי עץ וכן פלטות מסוגים שונים כגון לוחות קיר גבס, לוחות מתכת וזכוכית, אריחי שיש מדוקקים וכו'.

בשונה מונטוזה חשמלית או ידנית להנפת זכוכית או ידית ואקום לריצוף והרמת פלטות עץ בוואקום חייבת להיות מכשיר בעל כושר יניקה גבוה עם אטם ייעודי אשר מאפשר היצמדות ויצירת תא ואקום עוצמתי מספיק ליצירת עוצמת אחיזה מספיק ממושכת לביצוע המשימה.

הרמת פלטות עץ בוואקום

עבודת הרמת פלטות עץ בוואקום עם ידית גרבו

עבודות התקנת לוחות עץ ליצירת תבנית או תשתית לרצפה, לקירות, או לתקרה או כל משטח אחר כמו גם עבודות הרמה שינוע והתקנה של לוחות מחומרים אחרים דורשת תנועה ותמרון עם גופים או חלקים חלקים גדולים, כבדים ומסורבלים.

שימוש בידית הרמה בואקום יכולה להקל משמעותית על תהליך העבודה בכך שהיא מאפשרת גם לאדם בודד להניף, לשאת, לשנע ואף להתקין בבטחה לוחות במשקל של עד כ-80 ק"ג.

גרבו היא ידית ואקום חשמלית ייעודית המאפשרת הרמת פלטות עץ בוואקום בבטיחות כם כאשר שטח הפנים של הלוח אינו אטום וחלק לחלוטין (בדומה ללוחות מדוקקים, שיש מדוקק או אריחי קרמיקה גדולים).

כן, בנוסף להיותה מועדפת על רצפים, ידית ואקום לריצוף גרבו היא ידית ואקום חשמלית אשר מאפשרת עבודה עם מגוון רחב של לוחות עם שטח פנים מחוספס שאינו אטום לחלוטין.

איך עובדת ידית להרמת פלטות עץ בוואקום

ידית להרמת פלטות עץ בוואקום משתמשת בחלל אחד של הידית ומשאבת דחיסת אוויר חשמלית אשר דוחסת אוויר החוצה בעוצמה כדי ליצור יניקה, הידית מצוידת באטם ייחודי אשר מאפשר היצמדות של הידית לשטח הפנים של לוח העץ.

עוצמת יניקת הואקום ורמת האיטום מאפשרת היצמדות גם לוחות חלקים אך גם ללוחות נקבוביים כמו לוחות דיקט, סנדוויץ, דיקט, לוחות MDF או מלמין.

ידית הרמת פלטות עץ בוואקום מיוצרת תחת מודעות ארגונומית על מנת לאפשר גם עבודה ממושכת מבלי לגרום נזק למפעיל.
עוצמת יניקה ואטימה של רפידות אטם הואקום שאוחזות במשטח, מאפשרות גם הרמה אנכית של הלוח וכיוונו לצורך התקנה תוך השקעת מינימום מאמץ וללא צורך להתכופף.

ניתן להשתמש בידית להרמת פלטות עץ בוואקום גם להתקנת לוחות על התקרה כאשר גם הפעלת יניקה והיצמדות וגם שחרור ההיצמדות בסיום מופעלות על ידי כפתורים נוחים בעזרת יד אחת אשר אוחזת בידית.

היתרונות בהרמת פלטות עץ בוואקום

אחד היתרונות הגדולים ביותר הוא היכולת של עובד בודד להרים ולמקם לוחות גדולים עם הרבה פחות עומס בהשוואה להרמה מסורתית של שני אנשים.

זה מפחית את הסיכון לפציעות גב ומקל על העבודה באופן כללי.

הרמת פלטות עץ בוואקום

ההיצמדות בוואקום של הידית אינה פוגעות או פוגמת בצורה כלשהי בשטח הפנים של המשטח אותו יש להרים.

היכולת להיצמד ולהיאחז בלוח מבלי להשאיר סימן יכול להיות קריטי בעת טיפול בלוחות עץ, פנלים וכל חומר אחר שעבר כבר תהליך גימור.

אחיזת הואקום בלוחות מספיק עוצמתית שאין צורך ביצירת אחיזה נוספת בעזרת סרט קשירה או כלי אחר.

עוצמת האחיזה מאפשרת שליטה מיטבית ואפשרויות מינוף נוח יותר אשר הופכים את הפאנלים והלוחות לכאורה לקלים יותר לתמרון גם בתוך חללים או דרך פתחים צרים.

בביצוע עבודות התקנה עובדים אשר משתמשים בידית הרמת פלטות עץ בוואקום יכולים לבצע התאמות ויישור של הלוחות בצורה מושלמת.

בעיקר עבור קבלנים העוסקים בריצוף, חיפוי קירות, רצפה ו/או תקרות, ידית הרמת פלטות עץ בוואקום מהווה תרומה גדולה לפריון וייעול העבודה.

ניתן להשלים עבודות מהר יותר וביעילות כאשר יש אפשרות לאדם אחד בלבד להרים את הלוחות ולהציב אותם במקומם בקלות יחסית והוא אינו צריך להמתין לעזרה.

חסרונות אפשריים להרמת פלטות עץ בוואקום

אם יש סדק גדול או ששטח פני לוח העץ ממש לא אחידים ייתכן ולא יווצר ואקום בעוצמה מספקת על מנת לייצר אחיזה מספיק בטוחה בשביל להרים או להתקין את הלוח.

ידית ואקום בודדת עדיין מוגבלת במשקל המקסימלי של הלוח כ-80 ק"ג ללוח עץ (ניתן להרים לוחות שיש גם במשקל כפול מזה).
זה עשוי להיות לא מספיקה עבור לוחות עץ מלא גדולים או עבים במיוחד במקרים מסוימים.

(במקרים אלה ניתן להשתמש לצורך הרמת פלטות עץ כבדות, במתקן שעליו מולבשות צמד ידיות ואקום שמכפילות את הכושר הרמה).

טווח העבודה של ידית להרמת פלטות עץ בוואקום מוגבל לאורך חיי הסוללה הנטענת אולם ניתן להצטייד בשתי סוללות ואז להטעין את השנייה בעת השימוש בראשונה.

שאלות ותשובות

איזה עוד משטחים ניתן להרים עם ידית להרמת פלטות עץ בוואקום?

כל לוח מחומר שאינו נקבובי מדי כגון לוח גבס, לוח מתכת, לוח פלסטיק, זכוכית, לוחות אבן, שיש, אריחי קרמיקה, דיקטים לוחות בטון אדריכלי ועוד.

מה המשקל המירבי שניתן להרים עם ידית להרמת פלטות עץ בוואקום?

לפי רמת הנקבוביות נקבע המשקל המרבי שניתן להרים עם ידית אחת לדוגמא לוח עץ ניתן להרים עד משקל של כ-80 ק"ג אך ניתן להרים עד 170 ק"ג של לוח זכוכית או חומר אטום אחר.

האם נדרשת הכשרה מיוחדת לשימוש בידית להרמת פלטות עץ בוואקום?

לא, ההכשרה היא מינימלית והסבר קצר מאפשר גם לכל עובד לא מיומן להשתמש בידית ביעילות.

כמה זמן מחזיק הואקום?

בידית גרבו פרו יש מנגנון בקרה אוטומטי שמפעיל מחדש את המשאבה ליניקה ברגע שעוצמת אחיזת הואקום מתרופפת.
ולמעשה כל זמן שהסוללה לא נגמרת אחיזת הואקום תשמר.

מאמרים בנושא:

קצין בטיחות בתעבורה
מאמרים

קצין בטיחות בתעבורה

תהליכי התפתחות מואצים וקצין בטיחות בתעבורה בישראל של ימינו לצד תהליכי ההתפתחות המואצים בכל תחומי החיים, הלכו והתרחבו צורכי שינוע סחורות, בעלי חיים ואנשים בין

לחצו כאן לקריאה »

עסקים באתר